Розвиток фізичних якостей, починаючи з молодшого шкільного віку, має свої особливості: спритність, а також швидкість рухів розвиваються інтенсивніше, ніж сила й витривалість. Така нерівномірність розвитку фізичних якостей зумовлюється закономірностями онтогенезу рухової функції людини. У дітей 7-13 років спостерігаються вдосконалення координації рухів, тому що в цей період швидко розвивається мозочок, у якому знаходяться центри контролю координації рухів. Тому для молодшого шкільного віку пропонують саме такі фізичні вправи. У середній та старшій школі фізичне виховання спрямоване на комплексний розвиток фізичний якостей, серед яких особливий акцент роблять на розвиток сили й витривалості.
Вправи на виховання швидкості виконують на початку основної частини уроку, потім - вправи силового характеру та вправи, спрямовані на розвиток витривалості, а також рухливі та спортивні ігри. "Озброєння" учнів знаннями про раціональне використання рухів здійснюється під час вивчення теоретичного матеріалу програми. Діти набувають умінь та знань, щоб протягом усього життя виконувати необхідні вправи для розвитку певних фізичних якостей та активного відпочинку.