Сформувати інтерес студентів до фізичної культури можна поглибленим вивченням теоретичних відомостей про фізичну культуру, які розкривають зміст, значення й основні правила занять фізичними вправами. Виховання позитивного ставлення, інтересу до фізичних вправ досягається шляхом переконливих і емоційних пояснень, використанням різноманітних заохочень, власним прикладом. Важливо також домогтися органічного поєднання рухової активності з розумовою працею.
Студенти повинні знати й усвідомлювати: причини, які призводять до порушень постави, відхилень у будові тіла; про організацію правильного режиму, насичення його різними формами занять фізичною культурою (ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, ігри та розваги на перервах, позакласні заняття в гуртках, секціях, самостійні заняття фізичними вправами, іграми, розвагами).
Готувати дітей до самостійних занять фізичними вправами необхідно на уроках фізичної культури. Слід систематично з студентами розучувати комплекси ранкової гімнастики, ігри, пояснювати їх призначення, правила проведення, навчити правильно користуватися інвентарем, правильно розподіляти навантаження, знати гігієнічні вимоги до занять і правила техніки безпеки.
Поряд із загальними домашніми завданнями, комплексами вправ ранкової гімнастики, слід практикувати індивідуальні домашні завдання зі спеціальними вправами, вправами для розвитку певних фізичних якостей. Організовуючи самостійне заняття, учитель допомагає студенту визначити кінцеву мету, засоби її досягнення, методи дії; навчає контролювати стан організму до, під час і після занять.
Самостійні заняття повинні бути систематичними. Самостійно можна виконувати лише ті вправи, які добре засвоєні на уроці й не становлять загрози для здоров'я. Кожне самостійне заняття починається з розминки тих м'язових груп, які братимуть участь у роботі. Доцільно зосередити увагу на правильній поставі, тренуванні вестибулярного апарату, розвиткові гнучкості, виконанні улюблених вправ. Важливо усвідомлювати необхідність дотримувати правил особистої та суспільної гігієни.