Субота, 20.04.2024, 00:02 | Ви увійшли як Користувач | Група "Гості"Вітаю Вас Користувач

НЕМК Спорт

Швидкість. Методи й засоби розвитку. Контрольні вправи на визначення швидкості

Швидкість - це здатність людини виконувати рухи протягом певного часу. Ця фізична якість залежить від швидкості перебігу фізіологічних процесів у м'язовій системі та в центральних відділах нервової системи.


Методи розвитку швидкості

1) Вправи не повинні бути складними за технікою виконання,

2) Вправи повинні бути добре засвоєними, щоб під час їх виконання увага була спрямована на швидкість, а не на спосіб виконання.

3) Тривалість вправи на швидкість не повинна перевищувати 5-6 с для дітей молодшого шкільного віку і 10-12 с для підлітків.

4) Кожну наступну вправу виконують у фазі повного відновлення сил.

5) Між виконанням вправ використовувати активний відпочинок.

6) Швидкісні вправи на занятті виконуються одними з перших.

7) Протягом тижня - 2-3 заняття за максимальної швидкості.

Розминка перед виконанням вправ на швидкість триває 15-20 хв (особлива увага - м'язам ніг). Вправи на виховання швидкості виконують на початку основної частини уроку, потім - вправи силового характеру та вправи, спрямовані на розвиток витривалості, а також рухливі та спортивні ігри.

Засоби розвитку швидкості - це різні вправи в швидкому темпі, наприклад, старти (до 10 м), біг із прискоренням, біг на короткі відстані з максимальною швидкістю, рухливі ігри та естафети, які вимагають швидкості дій тощо.
Інтервали відпочинку (1-2 хв в середньому) між вправами, які виконують повторно, повинні забезпечити оптимальне відновлення працездатності.
Кожну наступну вправу слід повторювати тільки за умови зниження частоти серцевих скорочень до 1,10-115 уд./хв.

Контрольні тести на визначення швидкості:

1. Швидкість рухової реакції визначають за реакцією на падіння предмета. Вихідне положення - стійка, ноги на ширині плечей, руки зігнуті в ліктях і притиснуті до тулуба, пальці не стиснуті в кулак. Нульову позначку лінійки вчитель розташовує вертикально на рівні нижнього краю розкритої долоні учня. Лінійку випускає з рук несподівано для учня, який повинен схопити її долонею. Чим менша віддаль від нульової позначки до нижнього краю долоні, тим краще розвинута рухова реакція.

2. Частота рухів визначається виконанням бігу з максимальною швидкістю протягом 6 с. На віддалі 25 м від старту на бігову доріжку встановлюють фанерні щитки розміром 10x15 см кожен із написаними цифрами від 25 до 50, через кожен метр.

3. Швидкість цілісного руху можна визначити за показниками бігу на 10 м, 20 м, 30 і 100 м як з високого, так і з низького старту.

4. Човниковий біг 3x10 м, 4x9 м, 10x10 м.

5. Виконання максимальної кількості стрибків зі скакалкою протягом 5 с, 10с, 15с.

6. Виконання максимальної кількості присідань протягом 5 с, 10 с, 15 с.

7. Біг на місці з високим підніманням стегна протягом 5 с, 10с, 15 с.

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Цікаві сайти
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Пошук